tiistai 20. kesäkuuta 2017

B504. Sokeritauti ja ettei samaistu ruokakeskeisiin

Etenkin katso kohta
12. Sokeritauti ja positiivinen asenne luonnollisiin virikkeisiin
http://parantamisesta.blogspot.fi/2013/01/sokeritauti-ja-virikkeiden-paljous.html
 Se on hyvä ohje terveenä pysymiseen ylipäätään ja siksi kirjoitan muut sokeritautia koskevat huomiot tähän erikseen.

Jos sokeritauti huonontaa näköä, niin kiinnitä huomiota siihen, oletko parhaillaan samaistunut johonkuhun tai joihinkin, jotka juuri istuvat syömässä tai pohtivat, söisivätkö tänään jäätelöä, kääretorttua tms sokeripitoista. Jos ihminen pitää herkuista, niin hän saattaa olla osan aikaa herkkujen syömisen tuokioon keskittynyt, siis huomio vain lähialueella ja ruokatuntemuksissa, mikä kauemmas katsovalle näyttäytyy kauemmas ulottuvan huomion puutteena. Eli jos näkö kärsii sokeritaudista, niin pitäisi samaistua toimeliaisiin eikä sokeritautia tai ruokaa miettiviin tai syötyään istuskeleviin ja seuraa pitäviin.

Makeate syödessä ei saa unohtaa vihanneksia ja kunnon ruokaa. Yleensä makea kuuluu jälkiruuaksi, mutta jos olo kaipaa, niin voi sen jälkeenkin haukata hedelmää, voileipää, juotavaa, tms.
Jos jokin ruoka on kehno, jätä se syömättä.

25.6.2018   Liikuntaa vikkelästi niin, että on pirteämpi eikä muumimainen, samoin terveet elämäntavat vähän niin kuin sää vaatii säätämistä ja vaihtelun ja toiminnan halu. Kuulostele ruoka-aineita terveellisen ruuan hakemisen tapaan, että mikä tuo hyvä päivän, virkeän ja luonnollisen hyväntuulisen toimeliaan, eikä niin kuin kahvi ja pulla tms. Selkeä pää ainakin aika ison osan ajasta, niin kuin viileämmällä säällä ulkoillessa tms, eikä niin kuin painaisi pois mielestään,e ttä en kestä - voi kai ajatella enemmän perustason asioita, jotka ovat hyväätekeviä eivätkä niin vaarallisia, ovat tervehenkisesti kunnollisia.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti