Tervola-nimisena elellessa parantamisesta syntyneita vaikutelmia, KOKO näkemys tässä 5-os. blogissa, ideoita vain, ei kokemuspohjaa. Ei niin, etta sairaus liittyisi mitenkaan terveyteen, vaan terveys tarkoittaa terveita elamantapoja, maailman pitamista hyvalla terveimmalla tolalla ja tottakai kaikenpuolista terveytta! Keskittyminen ideaalisen terveyden vaalimiseen opettaa kehomielen luontaisista parantumistavoista. Hakemisto: parantamisesta.blogspot.com Otsikoissa vain osa parannusehdotuksista
maanantai 20. maaliskuuta 2017
B474. Leväperäinen pää kun muilla ok pää ja koulutasoisten työtehtävien tekeminen työteliään tunnollisesti
Usein jos joku, esim. nainen, tekee vain naisten juttuja, taidetta, hoitotyötä, uskontoa yms ja ylenkatso miesten töitä, insinööritaitoja, koulua, akateemista sivistystä ja näiden mukaisia ammatteja, niin tekemisten perustaso voi jäädä liian heikoksi. Jos siis tällaisella ihmisellä on leväperäinen huono pää, kun taas tutuilla ihan hyvä pää tai ok pää, niin se johtuu yleensä koulujärjen ja arjen perustekemisten liian vähäisestä määrästä tai siitä, että yrittää niitä tehdessään taiteilla niille jotakin hienompaa sisällystä, esim. tyyliä, näkemystä, taiteellista hahmoa, kauneutta, näyttelemistä, asemaa, muiden elämänalojen hyveitä, vaikkei perustaso ole perusmuodossaan kunnossa. Kouljärki tarvitsee yleensä tuekseen aistien käyttöä, käytännön tekemisiä, liikuntaa, ulkoilua, lukemista, arkea, uutisten seuraamista yms. Jos malttaa keskittyä pelkkää perustasoon niin, että kapasiteettia jää yli muttei kuluta sitä mihinkään, niin aidot kasvavat paljon, ja silloin ajan ja perustason harjaannuksen sekä opiskelun myötä voi kehittyä niin taitavaksi kuin mitä nuo taitavammat elämänalueet maineeltaan ovat. Mutta se edellyyttä, että perustaso on KOKO AJAN kunnossa, huolehdittu, eikä että vain suorittaa jonkin koulujutun ja haihattelee loput. Mutta jollei sitä jaksa, niin jo osan aikaa koulumaisesta perusjärjestä huolehtiminen parantaa laatua ja tekee tervejärkisemmäksi, jollei se siis ole vain suoritus vaan myöskin ymmärryksen osa.
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti